Wat zijn de carrière mogelijkheden binnen online marketing?

Ben jij net afgestudeerd in commerciële economie, bedrijfskunde of marketing en heb jij affiniteit met de digitale wereld? Wil jij gaan solliciteren naar online marketing vacatures, maar weet jij nog niet zo goed wel richting bij jou past? No worries, wij hebben een lijstje gemaakt met verschillende specialisaties. Ben jij een data analist of juist meer een content marketeer? Lees deze blogpost en find out!

Data Analist

Als data analist houd jij je bezig met het verzamelen van relevante data uit campagnes om deze vervolgens te analyseren en om te zetten tot kennis waar het bedrijf wat mee kan. Jij zorgt er dus voor dat de online marketing kanalen nog effectiever en doelgerichter ingezet kunnen worden. Je zult veel werken met programma’s zoals Google Analytics en Hotjar.

SEO-specialist

SEO staat voor Search Engine Optimization. Als SEO-specialist of SEO-marketeer zorg je ervoor dat websites zo vindbaar mogelijk zijn in zoekmachines. Dit doe je door middel van linkbuilding, goede content en technische verbeteringen. Het doel van SEO is het verbeteren van het organische bezoekersverkeer en het aantal conversies. Lijkt je dit wat? Solliciteer dan op SEO specialist vacatures.

Social Media Marketeer

Als Social Media Marketeer maak je gebruik van social mediakanalen zoals LinkedIn, Facebook, YouTube, en Instagram om jouw online doelen te behalen. Je probeert op een interactieve manier in contact te komen en te blijven met (potentiele) klanten, medewerkers en zakenpartners. Social engagement en customer journey staan hierbij centraal.

Content Marketeer

Als content marketeer ben je verantwoordelijk voor de inhoud, oftewel content, van een campagne of website. Je houdt je voornamelijk bezig met het schrijven van relevante content en het vormgeven en bewaken van de huisstijl.

E-mail Marketeer

Als e-mail marketeer ben je verantwoordelijk voor het opzetten, optimaliseren en analyseren van de e-mail marketing campagnes. Het voordeel van e-mail marketing is dat je via massacommunicatie heel persoonlijk kunt communiceren, door bijvoorbeeld de lezer aan te spreken met zijn/haar voornaam.

Kortom, er zijn ontzettend veel carrière mogelijkheden