Klanten persoonlijk bedanken via direct mail

Je hebt gisteren een ontzettende leuke klantenbijeenkomst gaat bij je op kantoor, waarin je goede prestaties hebt behaald. Door die ene klant nog net even langer aan je te binden. En waar het evenement ervoor heeft gezorgd, dat het vertrouwen in je onderneming alleen maar meer is gegroeid.

Dan kun je ervoor kiezen om een ‘stoffige’ bedankt mailtje te sturen om klanten persoonlijk bedanken, die weer terechtkomt in die nog vollere mailbox. Je krijgt hoogstens een reactie terug, maar het kan beter. Waarom kies je dan niet voor direct mail?

In deze blog gaan wij je meer vertellen over direct mail.

Wat is direct mail?

Direct mail, is simpelweg een vorm van direct marketing, waarin je zoals het woord al aangeeft je doelgroep op een persoonlijke manier benaderd. Wat over het algemeen wordt gedaan via een brief, of speciale kaart.

Zie het dan als een klein cadeautje om klanten persoonlijk bedanken, zodat ze net even wat meer in het zonnetje worden gezet. En waarbij je ook nog eens een hogere response ontvangt, omdat het een persoonlijk bedankje is, zodat mensen er niet meer omheen kunnen. We kunnen je garanderen, dat je alleen maar leuke reacties zult ontvangen.

Het voordeel van direct mail

Klanten persoonlijk bedanken via direct mail, is een manier van klantenbenadering, die erg effectief is. Het zakelijke aanbod wat je een toekomstige klant wil doen? Of wil je klanten persoonlijk bedanken? Direct Mail, is hierin dan zéér geschikt.

Want je kunt natuurlijk verschillende ideeën hebben, waarom je het exact wil inzetten. Meer bezoekers trekken naar je website, afspraken maken met bestaande of toekomstige klanten, meer bezoekers op je Social Media kanalen, meer aankopen. Het kan allemaal met direct mail!

Daarnaast wordt deze methode ook vaak ingezet binnen loyaliteitscampagnes. Wil je klanten persoonlijk bedanken na een aankoop. Zeker doen! Want door het te gebruiken heb je opnieuw een zaadje gepland in het hoofd van je doelgroep.