Mensen als reclamedrager? Zo werkt dat

Reclame kun je maken door middel van advertising op social media, op Google, langs de snelweg, noem maar op. Maar je moet daarbij wel zorgen dat je advertising niet een zoveelste poging is om aandacht te krijgen, om over anderen heen te schreeuwen. Je moet een echt verhaal uitdragen. En dat kan heel goed door middel van… mensen!

Voor personeel

Je kunt je eigen personeel hiervoor inzetten. En net als met advertising, is het wel een zekere investering. Laat kleding bedrukken voor je personeel. Het is misschien wat gek om je mensen overdag tijdens het werk een shirt van jouw bedrijf te laten dragen. Maar als je ze echt iets moois geeft om in het weekend te dragen, kan dit prima als promotiemateriaal dienen. Een mooie trui, een softshelljas of een trainingsbroek voor het sporten kan een mooie reclamedrager zijn. Ga eens na hoeveel mensen jouw logo te zien krijgen wanneer je werknemers het kledingstuk dragen. Echt, dat zijn er veel! Bovendien maak je je werknemers blij met zo’n weggever. Twee vliegen in één klap!

Voor je doelgroep

Heb je een tof merk, dan kun je ook je doelgroep blij maken met bedrukte kleding of misschien wel met accessoires. Je kunt ook bijvoorbeeld petten van je logo voorzien. Heb je ‘fans’ van je merk, maak daar dan zeker gebruik van! Maak hen blij met een mooi kledingstuk van jouw merk en jij hebt extra exposure. Een mooi kledingstuk maakt je doelgroep alleen maar meer trots om ermee rond te lopen. Het kan kleding zijn om gewoon zo te dragen, maar het kan natuurlijk ook sportkleding zijn. Wat past het beste bij jouw bedrijf en jouw doelen? Heb je dat op een rijtje, dán kun je slim je promotiemateriaal selecteren.