Wat is de beste workout app?

Sporten met een workout app kan super voordelig zijn. Vind jij het fijn om te sporten, zowel thuis als in de sportschool? Dat kan natuurlijk, maar het kan zijn dat je niet zo goed weet waar je moet beginnen. Dan kan een workout app een goed hulpmiddel zijn. Maar wat is nou de beste workout app

Hieronder zie je zeven oefeningen, deze oefeningen duren in totaal 7 minuten, dit is dus een goede workout om mee te beginnen!

 

Een 7-minuten workout voor beginners

Als beginner moet je je workout schema erg opbouwen, het is dus de bedoeling om alles rustig op de bouwen, en te beginnen bij het begin. Het is hierbij dus ook handig om de beste workout app te gebruiken, zodat je een vliegende start maakt!

Hieronder zie je zeven oefeningen, deze oefeningen duren in totaal 7 minuten, dit is dus een goede workout om mee te beginnen!

  1. Jumping jacks: dit is een beweging waarmee je met je armen en benen een springbeweging maakt, en ondertussen maak je jezelf telkens breed en smal bij iedere sprong.
  1. De wall sit: hiermee sta je met je rug tegen een muur en zet je je voeten op schouderbreedte uit elkaar. Dan zak je met je billen naar beneden, totdat je knieën in een hoek van 90 graden staan. In deze positie blijf je even zitten.
  1. Push-ups: je gaat op je knieën zitten en zet vervolgens je handen neer op schouderbreedte. Daarna strek je je knieën, zodat je op je tenen komt te staan. Dan zak je door je armen, als je bijna de grond raakt met je gezicht, druk je jezelf weer omhoog.
  1. De abdominal crunch: bij deze oefening ga je op je rug liggen en strek je je armen naar voren. Dan zet je je voeten op de grond en buig je je knieën zodat deze weer naar boven wijzen. Je houdt bij deze oefening je onderrug op de grond. En je drukt dan je schouders van de grond. Bij deze oefening is het de bedoeling dat je je buikspieren voelt.
  1. De step-up onto chair: het eerste wat je doet is het pakken van een stoel en dan ga je recht voor de zitting staan. Dan stap je eerst met je rechter been op de zitting, daarna doe je dat ook met je linkerbeen. Daarna ga je weer met beide benen naar beneden. Tijdens deze oefening is het de bedoeling om je rug zo recht mogelijk te houden.

        6. Een squat: bij deze oefening zegt je je benen op schouderbreedte en duw je je billen naar achter. Dan zak je net zo laag totdat je knieen een hoek van negentig graden              vormen. Deze houding houdt je gedurende een seconde vast en dan duw je jezelf weer naar boven.

  1. De ticep dip on chair: voor deze oefening is het de bedoeling dat je een stoel pakt en met je rug richting de zitten van de stoel gaat staan. Dan plaats je je handen op de hoeken van de zitten. Dan plaats je je hakken op de grond en druk je jezelf naar boven en beneden met je armen. Dit voel je als het goed is aan de achterkant van je bovenarmen.

In deze blog heb je een snelle thuis workout gelezen, dit is een goed begin om mee te gaan sporten, ook kan je erg makkelijk beginnen met het sporten in een app! Wil  je de andere blogs ook lezen, klik dan hier